Všemožné myšlenky

Blog in czech language hwere i publish thoughts about world around.

Sunday, July 09, 2006

Tak mne tuhle napadlo, co asi dělali lidé, když neměli hodiny. Nevím, kdy byly hodiny vynalezeny, nehodlám po tom pátrat, ale domnívám se, že to asi bylo dost brzo poté, co naši dávní předkové slezli se stromů. Přinejmenším přibližný odhad času podle slunce musel být známý už v době kamenné. První sluneční hodiny na sebe asi nedaly dlouho čekat. A jako vše, čeho se tkne lidská ruka, zprvu to bylo určitě myšleno jako věc veskrze šikovná a užitečná, nikoho nemohlo napadnout, jaká kolektivní koordinace a buzerace z toho časem vznikne. Toho, kdo vynalezl budík, toho bych s gustem přetrhla jako hada! Kvůli němu musím v zimě v létě vstávat v určitou hodinu do práce, ačkoli bych v zimě ráda ještě dlouho spala a v létě mám co dělat, abych nezmeškala odchod do práce, protože jsem už dávno vzhůru a jsem ponořená do běžných domácích úkolů. A hlavně - vynálezce budíku je vlastně v přímé úměře odpovědný za vynález píchacích hodin či nejmodernějších čidel, které snímají přesné údaje z osobní karty. No takhle ve fabrice, u pásu, tam takovému vynálezu rozumím! Stejně to není nic hezkého, ponižovat masy lidí, které denně musí docházet do takových hnusných míst kvůli žvanci, ale prosím, jednotlivé úkoly tam na sebe navazují, časový harmonogram a tak dále... ale stejného evidenčního systému se dnes užívá na místech, kde to vůbec není zapotřebí a to je prosím - fuj! Takže moje motto? Nový čistý svět, bez hodin!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home